Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  دستگاه ليزر چرم صنعتي دستگاه ليزر چرم صنعتي

پرتو پدیده رایمون

دستگاه برش ليزر چرم و پارچه

 
دستگاه‌هاي برش و حكاكي ليزري تكنولوژي نوين و بسيار پيشرفته براي برش و حكاكي با استفاده از نرم افزارهاي مخصوص است كه انواع برش‌هاي پيچيده و طرح‌هاي متنوع را با سرعت بالا، كيفيت عالي، دقت زياد و ميزان خطاي كمتر روي چرم و پارچه اجرا مي‌كند. دستگاه برش ليزر چرم كاربردهاي بسيار متنوعي دارد و چون امروزه سرعت و كيفيت كار از اهميت بالايي برخوردار است، برش و حكاكي روي چرم و پارچه هم توسط دستگاه هاي ليزري انجام مي‌شود.

اين دستگاه قابليت اين را دارد كه سخت‌ترين و پيچيده‌ترين طرح‌ها را در كمترين زمان ممكن روي چرم و پارچه حاصل كند و در سريع ترين زمان برش و حكاكي را انجام دهد. چون در گذشته اين كار بصورت سنتي و دستي با استفاده از تيغ و قيچي صورت ميگرفته سرعت و كيفيت بالايي نداشته و روند توليد را بسيار كند ميكرده است. درصورتي كه دستگاه‌هاي برش ليزري به روند توليدات سرعت بخشيده است.

جدا از ميزان اهميت سرعت بخشيدن در توليد، استفاده از دستگاه‌هاي برش و حكاكي ليزري باعث مي‌شود نتيجه كار هم بسيار تميز و مرتب تر از روش‌هاي دستي حاصل شود. چون چرم و پارچه انواع مختلفي دارد، داراي ضخامت‌هاي متنوع است و هر نوعي از آن براي برش و حكاكي نياز به قدرت و توان مخصوص به خود را دارد.

در صنعت‌هاي مرتبط با چرم و پارچه ، با استفاده از دستگاه‌هاي ليزري غير فلزات طرح‌هاي بسيار پيچيده و ظريف را مي‌توان روي چرم و پارچه اجرا نمود. براي توليد محصولات چرمي، برش چرم و پارچه، ثبت برند و لوگو روي محصولات، برش طرح‌هاي متنوع و … مي‌توان ازاين دستگاه استفاده كرد.

دستگاه ليزري، براي برش و حكاكي از نرم افزار استفاده مي‌كند و قبل از اين كه شروع به كار كند با توجه به نوع متريال، ضخامت آن و الگوي مورد نظر تنظيم مي‌شود و در نهايت توسط پرتو ليزر ايجاد شده كه تماس مستقيمي هم با متريال ندارد ، آن را برش و يا حكاكي را بر روي آن پياده ميكند.


 
مراحل حكاكي با دستگاه ليزر روي چرم
براي شروع حكاكي ليزري روي چرم ابتدا متريال مورد نظر را روي ميز دستگاه قرار مي‌دهيم. ميز مناسب اين نوع از متريال ها هم ميز لانه زنبوري (HoneY COMB)  مي‌باشد كه چرم بر روي آن بدون هيچ فشار و يا دخالت دستي ثابت مي‌ماند و سپس تنظيمات دستگاه كه صورت گرفت، دستگاه با قدرت تنظيم شده و تابش اشعه ليزري روي چرم آن را برش داده يا حكاكي مورد نظر را روي آن اجرا ميكند. محصول نهايي هم با توجه به نوع چرم، تنظيمات اوليه دستگاه، كيفيت قطعات، تنظيم بودن آينه‌ها، تميزي لنز و قدرت دستگاه بستگي دارد. حكاكي روي چرم با دستگاه برش ليزر چرم خانگي كاربردهاي زيادي را در صنعت چرم دارد چون هر طرحي را مي‌توان بر روي آن نقش بست و هر محصول چرمي را با ثبت لوگو و برند مختص به خود به مشتريان ارائه داد.

 

كاربردهاي دستگاه برش و حكاكي ليزري چرم
كارايي در صنايع مختلف مانند

مبلمان سازي
خودرو سازي
زيورآلات
پوشاك
صنايع دستي
دكوراسيون و …
برش و حكاكي روي انواع مختلفي از چرم طبيعي و مصنوعي ، در ضخامت‌هاي مختلف
برش و حكاكي روي چرم براي توليد انواع محصولات چرمي مثل

البسه
جاسوئيچي
كيف
كفش
صندل
كمربند
كلاه
دستكش
كيف
كاور موبايل
سررسيد
زيورآلات
كاورهاي چرمي ادكلن و …
چاپ طرح‌هاي پيچيده و مورد نظر ، با ظرافت بالا روي انواع البسه و پوشاك و ثبت برند (لوگو) روي محصولات

حك انواع طرح ها و الگوهاي مختلف روي مبل ، رومبلي ها ، محصولات چرمي داخل خودرو

انجام حكاكي روي جلد كتاب ، سررسيد ، فولدرهاي چرمي و جعبه هاي چرمي خودكار و …

چاپ طرح بر روي وسايل تزئيني و دكوري چرمي ، توليد كارهاي تبليغاتي و چاپ لوگو


 
مزاياي استفاده از دستگاه برش و حكاكي ليزري روي چرم
دستگاه برش ليزري به دليل عدم تماس مستقيم با متريال چرم و پارچه و استفاده از توان و قدرت قابل تنظيم هم در برش دقيق و ظريف چرم و پارچه تاثير دارد و هم ميزان سوختگي و تغيير رنگ حاصل از برش را به حداقل مي‌رساند و تاثير زيادي در تميزي و ظاهر محصول نهايي دارد و در بافت چرم تغييري ايجاد نمي‌كند. پس به طور كلي از مزاياي اين دستگاه ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

۱-توليد محصولات با سرعت بالا و كمترين زمان ممكن

۲-توليد محصول با بالاترين ميزان دقت و ظرافت

۳-كمترين ميزان خطا در هنگام برش يا حكاكي

۴-برش صاف و منظم روي چرم و پارچه

۵-عدم تماس دستگاه ليزر حين انجام برش يا حكاكي با متريال

 ۶-كاهش سوختگي و پوسته شدن ناشي از اشعه ليزر تا جاي ممكن

۷-حكاكي الگوها و طرح هاي متنوع و دلخواه و ثبت لوگو روي محصولات

كاربردهاي دستگاه برش و حكاكي ليزري بر روي پارچه
برش و حكاكي طرح هاي مختلف و دلخواه بر روي انواع البسه مثل مانتو، كاپشن، پيراهن، كت و شلوار، شال و روسري و …
برش و حكاكي ليزري روي انواع پارچه ، ملحفه ، روبالشي و رو تختي
 برش انواع پرده و ايجاد طرح هاي متنوع روي آن ، انواع رو ميزي‌هاي پارچه اي
برش و حكاكي روي پارچه هاي رو مبلي
حكاكي بر روي تابلوهاي تزئيني پارچه اي و …
مزاياي استفاده از دستگاه برش و حكاكي ليزري روي پارچه
۱-برش و حكاكي ليزري بر روي پارچه را با دقت و سرعت بالا انجام ميدهد.

۲-اين دستگاه قابليت بالايي براي برش و حكاكي در طرح ها و الگوهاي مختلف و پيچيده را بر روي پارچه دارد. حتي ميتوان طرح مورد نظر را با استفاده از نرم افزار طراحي و با دستگاه ليزر آن را روي متريال مورد نظر اجرا كرد.

۳-كار كردن با اين دستگاه بسيار ساده و آسان است كه تاثير زيادي كه در توليد انبوه دارد و سرعت توليد محصولات را بالا ميبرد.

۴-استفاده از اين دستگاه به دليل برش ليزري دقيق و كمترين خطا از هدر رفتن مواد اوليه هم جلوگيري ميكند.

۵-يكي از مهمترين مزاياي دستگاه برش و حكاكي ليزري اين است كه تنظيمات دستگاه قابل تغيير مي‌باشد و با توجه به نوع پارچه، جنس و ضخامت آن، قدرت و توان ليزر دستگاه را تنظيم نموده و بعد روي آن اجرا ميكند.

۶-اين دستگاه براي برش هيچ نيازي به قالب و تجهيزات در اندازه هاي متفاوت ندارد.

۷-دستگاه ليزر براي حكاكي روي پارچه از هيچ گونه رنگ و جوهري استفاده نميكند و همين امر طرح و الگوي ايجاد شده روي پارچه را ماندگارتر ميكند.

نكات مهم در برش حكاكي ليزري روي پارچه
 براي برش پارچه بهتر است از پايين ترين قدرت دستگاه ليزر استفاده كرد و بالعكس براي حكاكي بايد سرعت دستگاه را بيشتر كرد و دستگاه را طوري تنظيم كنيد كه انجام حك خيلي عميق صورت نگيرد. چون پارچه از متريال هاي نرم و ناسبتا نازك ميباشد كه انجام برش و حكاكي بر روي آن بايد با دقت بالا صورت گيرد. بهتر است پارچه هاي خيلي نرم و نازك را زير اشعه ليزر قرار ندهيد چون زير اشعه ميسوزد و اصلا قابليت حكاكي را ندارند. مثل پارچه هايي كه حوله و پشمي هستند و به دليل بافت نرمي كه دارند زير اشعه ليزر ميسوزند.

اين كه متريال مورد نظر شما قابليت اين را دارد كه برش و حكاكي رو آن را با دستگاه ليزر انجام داد يا نه بايد تست روي آن انجام شود كه كارشناسان متخصص در شركت PNC رايمون تست هر متريالي را براي مشتريان انجام ميدهند.

دستگاه‌هاي برش ليزر مناسب براي برش چرم و پارچه شما دستگاه ۱۴۹۰ و دستگاه برش ليزر تمام ورق توليد شركت پرتو پديده رايمون هستند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/6/18 ساعت: ۱۴ توسط:padideraymon :